all inclusive resort

All inclusive vakanties zijn erg in trek en de populariteit neemt alleen maar toe. Dit type vakantie kent eigenlijk alleen maar voordelen en weinig nadelen, maar niet iedereen is blij met deze succesformule. Zo profiteren lokale ondernemers nauwelijks van de toeristen die een last minute all inclusive vakantie hebben geboekt, aangezien toeristen buiten het all inclusive hotel maar heel weinig besteden. Vakantiegangers hebben immers juist voor een geheel verzorgde vakantie gekozen, vanwege het grote voordeel dat ze van tevoren precies weten wat ze kwijt zijn aan hun vakantie. Zaken als de reis, overnachtingen, transfer, maaltijden, lokale dranken en vele andere zaken zijn allemaal bij de prijs inbegrepen. Buiten het resort wordt maar heel weinig geld uitgegeven aan winkels, gidsen, verhuurbedrijven, excursies, restaurants, etc. Veel ondernemers die zijn gevestigd in de omgeving van de luxe all inclusive hotels hebben het dan ook erg zwaar. De populairste all inclusive bestemming is nog steeds Turkije, maar nieuwe bestemmingen als Dominicaanse Republiek, Jamaica, Kenia, Gambia en Ghana raken ook steeds meer in trek en dit is te merken aan de luxe resorts die er worden gebouwd aan de stranden van deze landen. De economische crisis zorgt er voor dat all inclusive vakanties populairder zijn dan ooit.